پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

سخنی با قوای سه گانه – قدرت مردم را بدانید – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

سخنی با قوای سه گانه – قدرت مردم را بدانید

اسفند 17, 1402

حدیث اخلاقی و معرفتی امروز را در محضر امید عالم و آدم، حضرت خاتم ص.. هستیم. فرمایش‌های ایشان یا قرآن است و یا حدیث. در هر دو صورت ما ینطق عن الهوی. چون کسی که برای خدا حرف بزند هوی در او راه ندارد. ماه مبارک شعبان است. فرهیختگان عزیز بکوشید اهل هوا نباشید. هیچ کس بدون هوا نیست. اگر هوا و هوس را در اختیار عقل قرار داد مهم است. فرمایش حضرت در مستدرک الوسائل مرحوم نوری ج ۱۲ ص ۴۲۹ است:

ان الله تعالی لیسأل العبد فی جاهه کما یسأل فی ماله.

نعوذ بالله من سیئات اعمالنا و شرور انفسنا. خداوند از انسان و بنده‌اش سؤال می‌کند در موقعیت و مسئولیتی که دارد. تمام مراحل و موقعیت‌هایی که دارد باید همه را جواب دهد. چنان که در مالش سؤال می‌شود. همان‌طور که از اموال سؤال می‌شود از موقعیت‌ها و مسئولیت‌ها هم سؤال می‌شود. ایام رقابت‌های انتخاباتی تمام شد. کسانی که رقابت داشتند و تلاش کردند و سعیشان اگر برای خدا بود که هست ان شاء الله بدانند رقابتشان برای مسئولیتی است که سؤال و جواب در آن زیاد است. بین ابوذر و سلمان رسول خدا ص.. مسابقه‌ای گذاشتند. درهم و دیناری دادند به آنها. سنگ داغی بود گفتند بروید روی آن و بگویید کجا مصرف کردید. سلمان یا اباذر رفت روی سنگ و گفت انفقته فی سبیل الله و پایش نسوخت. ولی دیگری تا بگوید کجا نتوانست.

فیقول یا عبدی! رزقتک جاها فهل أعنت به مظلوما او اغثت به ملهوفا

خداوند می‌گوید ای عبد من. مگر هر کس می‌تواند مخاطب به خطاب یا عبدی شود؟ من به تو مقامی دادم آیا مظلومی را کمک کردی یا غمی را از غم‌زده‌ای زدودی؟ با اخلاص به رئیس جمهور محترم و رئیس مجلس و دیگر مسئولان و خبرگان و نمایندگان مجلس عرض می‌کنم: تک تک این رأی‌ها وجاهتی است برای شما. قدر این نعمت‌ها را بدانید. طلبه بزرگواری مادر پیرش را به دوش گرفته بود برای رأی دادن. معنای این رأی این است که آن پیرزن که نتوانست قدم بردارد و فرزندش مرکب او می‌شود و موقعیتی برای دیگران ایجاد می‌کند ببینید چه سؤال و جوابی در قیامت خواهد داشت. همه منتخبین مردم برای خودشان برنامه داشته باشند تا مظلومی را کمک کنند و غم غم‌زده‌ای را بر طرف کنند.

گفت خدا را شکر می‌کنم که آزارم به کسی نمی‌رسد. روزی در محضر علامه حسن زاده قدس الله نفسه الزکیة بودیم. فرمودند در محضر حضرت معصومه س.. هستیم. چطور شکر این نعمت را به جا آوریم که آزاری نداریم و مشغول درس و بحث هستیم. الحمدلله عدد کل فلک و ملک فی السماء.

میازار موری که دانه کش است         که جان دارد و جان شیرین خوش است

مسئولین از وجاهتشان برای قیامتشان استفاده کنند. کاری کنند در دسترس مردم باشند. خودشان را از مردم دور نکنند. ملاقات‌های مردمی داشته باشند و نامه‌های مردم را بگیرند. این چهار ساله و هشت ساله به تعبیر مقام معظم رهبری دامت برکاته زود می‌گذرد. ان شاء الله گوینده و شنونده عامل به این حدیث باشیم. به امید رضوان و جنّت.

۱۳ ۱۱ ۱۴۰۲
درس خارج فقه

Share on print
Share on email
Share on odnoklassniki
موسسه باران حکمت

موسسه باران حکمت

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هادی عباسی خراسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *