پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

پیام تبریک آیت الله عباسی خراسانی به مناسبت میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

پیام تبریک آیت الله عباسی خراسانی به مناسبت میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار

آذر 30, 1399

کلام حضرت امیر کلام امیر مؤمنین امیر عرفان و قرآن سلام الله علیه واقعا امیر کلام است. همان طور که فرمودند نحن الکرماء. در همه جهات امیرند. فرمایش امروز از امیرالمؤمنین ع.. است با وزن افعل التفضیل:
الحكمة ۱۲ طرُق المودّة ـ وَقَالَ(عليه السلام) : أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اكْتِسَابِ الاِْخْوَانِ، وَأَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَيَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ.
نهج البلاغة: الدشتي، محمد جلد : ۱ صفحه : ۳۲۰
ناتوان‌ترین مردم کسی است که در پیدا کردن دوست و دوست‌یابی ناتوان باشد و از او ناتوان‌تر کسی است که دوست را به دست آورده و بعد او را ضایع کند و نتواند او را نگه دارد.
در این کلام چند مطلب استفاده می‌شود:
۱) انسان بی دوست نمی‌شود. آیین دوست‌یابی در فرمایش‌های ائمه علیه السلام مهم است. کسی که دوست نداشته باشد یا نگه ندارد مخالف با روش ائمه علیه السلام است. ما مأمور به دوست‌یابی هستیم.
دشمن دوست نما را نتوان داد تمیز شاخه را مرغ چه داند که قفس خواهد شد.
دوست را نگه داریم. گفت آنچه قدیمش از جدیدش بهتر است دوست است. حضرت فرمودند من لا صدیق له لا ذخر له. کسی که دوست ندارد این اندوخته ندارد. اندوخته‌های روابط آدم دوست آدم است. در غرر است. خوشا به حال آنانی که دوستانشان دوستان خوبی هستند.
الهی! صد هزار مرتبه شکر که دوستانم از دوستانند. این دو معنا دارد. هم دوست حق هم دوست خود انسان. می‌شود استفاده کرد که آن شهرتی که بین مردم است. آیا فامیل دوست است و یا دوست فامیل است. حضرت امیر ع.. فرمودند الصدیق اقرب الاقارب. دوست است که فامیل است. فامیلی که دوست باشد ارزش دارد. یکی از پشتوانه انسان دوست انسان است. در انتخاب دوست دقت کنید.
ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا.
مودت بالاتر از محبت است. برای دوستی هزینه می‌کند بر خلاف صرف محبت. اگر طوری شدیم که من لانت عریکته وجبت محبته. هر کس نرم‌خو باشد محبتش واجب است.

…کثفت اغصانه. هرچه شاخه‌های درخت بیشتر باشد بهره‌مندی‌اش بیشتر است. باید احترام متقابل داشته باشیم. با کسانی که بخل ندارند و حسادت ندارند و صداقت دارند دوست شویم.
امروز روز ولادت با سعادت صدیقه و صدّیقه کربلا حضرت زینب سلام الله علیها است. آن که فامیل بودنش را با همگامی با امیر شهیدان ثابت کرد. طوری که هر کجا می‌خواهند خواهر وفادار را مثال بزنند حضرت زینب سلام الله علیها است. از این سیره ام المصائب عقیله و فرزانه بنی هاشم استفاده کنیم. عقیله تایش برای تأنیث نیست برای مبالغه است. به مردم بگوییم عقیل به زن عقیلة. تای مبالغه است یعنی بسیار فهیم. هر کجا آمدند از احساساتش استفاده کنند عقلش را حاکم بر احساسات کرد. باید محافظت از دوست و دوستی را از حضرت امیر المؤمنین ع.. نسبت به آقا رسول الله ص.. فرابگیریم. این صدیق و این صدیقه مانند مادرشان. کمال صداقت را ثابت کردند تا جایی که با آن رنج‌ها فرمودند ما رأیت الا جمیلا.

جا دارد تشکر کنیم از کسانی که امروز را روز پرستار نامیدند. پرستار مریض بودن آن هم مریضی مانند امام سجاد ع.. . پرستار آسیب‌دیده‌ها و مرضی و کسانی که به ظاهر اسیر بودند ولی آزاد شده بودند و آزاد می‌کردند. گرچه ظاهرا در اسارت بودند. عقل و ادب و وفا بیاید آدم اسارت ندارد. گرچه به ظاهر اسیر باشد. تبریک می‌گوییم در این سالی که ویروس منحوس هست، پرستاری پرستاران را تشکر می‌کنیم. کسی که دعایش مستجاب است. اگر پرستار دعا کند و مریض آمین بگوید یا بر عکس مستجاب است.

ان شاء الله شر این ویروس منحوس کم شود. پرستاران با کرامت و شجاعت ان شاء الله پیروزی حاصل شود.

امروز به همه آنها که متعلق به حضرت زینب س.. است مبارک باشد. ان شاء الله کرامت و صداقت را از ایشان یاد بگیریم.

Share on print
Share on email
Share on odnoklassniki
موسسه باران حکمت

موسسه باران حکمت

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هادی عباسی خراسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.