پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

تذكر ايام الهی انسان‌ساز است – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

تذكر ايام الهی انسان‌ساز است

آبان 18, 1399

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه چهارمحال و بختياری، آيت‌الله هادی عباسی خراسانی، استاد حوزه علميه قم ۲۸ آبان‌ماه در سومين روز عزاداری محرم‌الحرام در جمع سوگواران در مصلای بزرگ امام خمينی(ره) شهركرد با بيان اينكه تذكر ايام الهی انسان‌ساز است و توسل و تمسك می‌آورد، اظهار كرد: توسل مراتب و مراحلی دارد كه توسل زبانی مرحله نخست است و سلام دادن، قرائت قرآن و خواندن دعا و زيارات آغاز توسل است.

وی ادامه داد: توسل قلبی، اعتقاد و ايمان در مرحله دوم قرار دارد كه در اين مرحله انسان با آن شخصيتی كه به او متوسل شده اعتقادش يكی می‌شود. ايام محرم، ايام ابراز اعتقادات به امام و ولی و توسل به سيد و سالار آزادگان جهان و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به آيات شريفه قرآن كريم و روايات، انسان را برگزيده الهی، نخبه و عصاره خلقت ناميد و گفت: خدا انسان را اشرف مخلوقات آفريده و برای او روزهای مختلفی قرار داده است.

آيت‌الله عباسی افزود: در دو جای قرآن به سه روز بشر سلام فرستاده شده كه روز ولادت، روز موت و روز بعثت و برانگيخته شدن در قيامت آن سه روز است.

وی ادامه داد: ولادت انسان دو گونه است؛ طبيعی كه از مادر زاييده می‌شود و ديگری اختياری است كه خُلقی است و با الگوگيری از بزرگان شكل می‌گيرد. با اشاره به آيات قرآن كريم، نبی مكرم اسلام(ص) الگو و اسوه حسنه برای مؤمنان است.

وی راه رسيدن به ملكوت آسمان را هجرت از رذايل و نيل به فضايل عنوان كرد و گفت: انسان بايد رذايل و فضايل را ابتدا بشناسد تا بتواند از رذايل هجرت کند و به فضايل برسد.

استاد حوزه علميه قم، محرم‌الحرام را ايام مراقبت، بصيرت و شروع تولد اختياری و متخلق شدن به اخلاق حسنه عنوان كرد.

آيت‌الله عباسی شيطان را آماده متلاشی كردن زندگی انسان‌ها از هر روزنه‌ای عنوان كرد و افزود: اعمال انسان را با نيات وی می‌سنجند و بايد همواره نيت‌ها را برای خدا خالص كنيم.

وی در پایان به توسل رزمندگان اسلام و شهدای جنگ تحميلی به امام حسين(ع) اشاره كرد و گفت: ندای حسين حسين و شعار كربلا كربلا جزو اعتقادات اين عزيزان تا آخرين لحظات بود كه نشانه توسل آن‌ها به ائمه(ع) به‌ويژه سيد و سالار شهيدان(ع) است.

Share on print
Share on email
Share on odnoklassniki
موسسه باران حکمت

موسسه باران حکمت

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هادی عباسی خراسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.