پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

برگزاری نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در ایلام – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

برگزاری نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در ایلام

آبان 18, 1399

 

گروه اجتماعی: دهمين جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان ۲۱ آذرماه با حضور مديركل تبليغات اسلامی استان، مديركل صدا و سيمای مركز ايلام و همچنين مسئولان فرهنگی استان، در اداره كل تبليغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه ايلام، حجت‌الاسلام والمسلمين حجت‌الله شريفی‌راد، مديركل تبليغات اسلامی استان در اين نشست، اظهار كرد: مراسم عزاداری محرم بحمدالله هر سال پرشور و پررنگ برگزار شده و در شبكه‌های مختلف شاهد انعكاس آن بوده‌ايم، و آنچه كه در ايلام اتفاق افتاد و شاهد آن بوديم مراسم تاسوعا در ميدان ۲۲ بهمن و شام غريبان در پنج راه جهاد بود كه بحمدالله مورد توجه و معرف ايلام بود.

وی با اشاره به برخی از ضعف‌های اين برنامه اظهار كرد: چون گام و قدم اوليه برای كارهای بزرگ بود انتقاداتی بر اين برنامه‌ها وارد بوده و هست، كه بسترسازی خوبی برای برنامه‌های آينده مخصوصا برای اربعين كه در جوار حرم مطهر علی صالح(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شريفی‌راد بيان كرد: حضور آيت‌الله هادی عباسی، از شاگردان مبرز حضرت علامه حسن‌زاده آملی به عنوان سخنران دهه دوم محرم، به عنوان استاد اخلاق و عرفان مورد استقبال جوانان و عاشقان و تشنگان حقيقت قرار گرفت.

مديركل تبليغات اسلامی استان، ضمن تقدير از حضور آيت‌الله عباسی، گفت: ضرورت هرچه بيشتر حضور بزرگان حوزه علميه در استان ايلام و خنثی‌سازی بعضی حركات و شيطنت‌های ستون پنجم دشمن در القای تفكرات ناسيوناليستی و قومی‌گرايی در بين جوانان و اقشار مختلف مردم مطلب بسيار مهمی است كه بايد مورد توجه عموم مسئولان استان قرار گيرد.

در ادامه اين جلسه علی رامك، مديركل صدا و سيمای مركز ايلام، با موفق خواندن برنامه‌ها و انعكاس آن اظهار كرد: يكی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ديدار مداحان سراسر كشور، تبيين واقعه عاشورا بود.

وی افزود: رسانه عمومی در راستای فرهنگ، علاوه بر اينكه وظيفه اطلاع‌رسانی و آموزش و فرهنگ‌سازی را دارد، وظيفه پوشش جمعيتی سياست‌گذاری‌ها و استراتژی‌های سطح كلان را نيز دارد كه صدا و سيمای مركز ايلام در حد توان خود اين مهم را انجام داده است.

رئيس صدا و سيمای مركز ايلام گفت: سعی شده كه عزاداری‌های سنتی و مدنظر مقام معظم رهبری و امام، نمايش داده شده و در سطح كشور الگو شود.

رامك ضمن اشاره به اهميت انعكاس مراسم خودجوش پياده‌روی اربعين حسينی به طرف امامزاده علی صالح(ع) گفت: بايد مستندی در اين زمينه تهيه و در سيما پخش كنيم و مراسم اصلی را نيز پوشش دهيم.

Share on print
Share on email
Share on odnoklassniki
موسسه باران حکمت

موسسه باران حکمت

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هادی عباسی خراسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.