پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

بانک اطلاعاتی مسایل اخلاقی برای حوزه علمیه تشکیل شود – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

بانک اطلاعاتی مسایل اخلاقی برای حوزه علمیه تشکیل شود

دی 21, 1401

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام هادی عباسی خراسانی روز پنج‌شنبه در اجلاس اساتید مدارس علمیه که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه اساتید معراج طالبان علم و عمل هستند، اظهار کرد: اساتید تنها آموزنده الفاظ نیستند، بلکه مشخص کننده حالات و اوصاف شاگردان هستند.

وی با اشاره به اینکه استاد شاگرد را از جهل می‌رهاند، ادامه داد: پرورشگاه انسان‌های وارسته و شایسته دامن علمی اساتید است.

مخبر کمیسیون تهذیب حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه تا پرورش و تربیت نباشد تعلیم به تنهایی کافی نیست، خطاب به حاضران در اجلاسیه، گفت: شما اساتید اسلام هستید و باید افکار اساتید حوزه‌های علمیه جهانی باشد.

حجت الاسلام عباسی خراسانی با اشاره به برگزاری کمیسیون تهذیب قبل از برگزاری این اجلاسیه، تصریح کرد: اساتید حاضر در کمیسیون تهذیب تقاضا دارند که درس اخلاق به عنوان یک درس رسمی شروع به کار کند.

تشکیل بانک اطلاعاتی مسائل اخلاقی در حوزه‌های علمیه

این محقق و پژوهشگر حوزوی عنوان کرد: یکی دیگر از خواسته‌های کمیسیون تهذیب لزوم ارتباط پدرانه اساتید با طلاب است، زیرا اساتید باید طلاب را فرزندان خویش بدانند.

مخبر کمیسیون تهذیب حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید نیازهای طلاب سنجیده شود، اضافه کرد: باید بانک اطلاعاتی مسائل اخلاقی برای حوزه علمیه و طلاب تشکیل شود و مسائل اخلاقی دغدغه همه اساتید و مسئولان حوزه باشد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نشست اساتید دورس اخلاق بیشتر شود تا آسیب‌ها را بشناسند، ابراز کرد: تنها معاونان تهذیب مسئول برگزاری جلسات اخلاق نیستند، باید همه اساتید با همدیگر همکاری کنند.

 

Share on print
Share on email
Share on odnoklassniki
موسسه باران حکمت

موسسه باران حکمت

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هادی عباسی خراسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.