پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

انسان، در تکاپوی رسیدن به خداوند – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

انسان، در تکاپوی رسیدن به خداوند

دی 21, 1401

همه انسان ‌ها به صورت فطري به دنبال خداوند متعال مي ‌گردند و مي ‌خواهند به او برسند. هر کسي به نحوي براي رسيدن به گمشده خود تلاش مي‌ کند. ولي متأسفانه بسياري از انسان ‌ها نمي ‌دانند بايد به خدا برسند و گمشده خود را در غير او جستجو مي‌ کنند.

 

استاد هادی عباسی خراسانی از اساتید حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید به موضوع «انسان، در تکاپوی رسیدن به خداوند» پرداخت.

 

صاحب کتاب الهی نامه در ابتدای گفتگو خاطرنشان کرد: حضرت سيدالشهداء سلام ‌الله ‌عليه در دعاي شریف عرفه، که دارای مفاهیم و مضامین بلند عرفانی است، با سوز و گداز خاصي مي ‌فرمايند: آن کسي که تو را ندارد، چه دارد؟ و آن کسي که تو را يافته است، چه ندارد؟

«مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الَّذِي فَقَدَ مَنْ وَجَدَك…» (بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۲۲۸)

 

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد: همه انسان ‌ها به صورت فطري به دنبال خداوند متعال مي ‌گردند و مي ‌خواهند به او برسند. هر کسي به نحوي براي رسيدن به گمشده خود تلاش مي‌ کند. ولي متأسفانه بسياري از انسان ‌ها نمي ‌دانند بايد به خدا برسند و گمشده خود را در غير او جستجو مي‌ کنند.

 

وی افزود: بعضي تصور مي‌ کنند با کسب مال و افزايش دارايي به هدف خود مي‌ رسند و آرامش مي ‌گيرند. برخي گمشده خود را در ازدواج و تشکيل خانواده مي ‌يابند و ..‌…

 

استاد هادی عباسی خراسانی خاطرنشان کرد: همه اين افراد وقتي به هدفي که براي خود ترسيم کرده ‌اند، مي ‌رسند، در مي ‌يابند که گمشده آنان فراتر از اين اهداف جزئي و کوچک است. از این رو برخي راه را مي ‌يابند و از طريق دعا و راز و نياز با خدا به همراه انجام واجبات و ترک محرمات، گمشده خود را پيدا مي‌ کنند. بالاترين لذت براي کساني که گمشده خود را مي يابند، ارتباط عاطفي و صميمانه با خداوند متعال است.

۱۴۰۰/۰۱/۱۴

Share on print
Share on email
Share on odnoklassniki
موسسه باران حکمت

موسسه باران حکمت

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هادی عباسی خراسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.