پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

امام عسکری(ع) بنیانگذار ولایت فقیه و زمینه‌ساز غیبت بودند – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

امام عسکری(ع) بنیانگذار ولایت فقیه و زمینه‌ساز غیبت بودند

دی 21, 1401

آیت‌الله هادی عباسی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) با نقل حدیثی از قول رسول گرامی اسلام(ص)، ولایت فقیه را بنیانگذاری کردند. پیامبر اسلام(ص) در این حدیث فرمودند که سخت‌تر از یتیم جداشده از پدر، یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد.

وی این کلام امام عسکری(ع) را در شرایط کنونی که دوران غیبت امام مهدی(عج) است، تعیین کننده دانست و افزود: آن حضرت به نقش برجسته و محوری عالمان شیعه در دوران غیبت اشاره کردند، بنابرین رهبریت و مرجعیت در همین راستا نقش آفرینی می‌کند.

به گفته این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، امام حسن عسکری(ع) ترسیم‌کننده سکاندار کشتی در طوفان‌های زمان غیبت هستند و این هنر ایشان است که جامعه را برای امامت حضرت ولی عصر(عج) آماده کردند.

استفاده از علوم غیبی برای زمینه‌سازی غیبت

آیت‌الله عباسی خراسانی، دفع و رفع شبهات علمی و عملی را یکی از فعالیت‌های مهم امام حسن عسکری(ع) برشمرد و اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای مهم آن حضرت، معرفی نمایندگان خودشان در جوامع مختلف برای تشیکل رهبری واحد بود.

وی توجه ویژه به رسیدگی مشکلات مردم، تدبیر در فعالیت‌های سیاسی به گونه‌ای که مشکلی برای بزرگان شیعه به وجود نیاید و استفاده از علوم مختلف را از دیگر ویژگی‌های امام یازدهم برشمرد.

این استاد حوزه تأکید کرد که امام حسن عسکری(ع) چون می‌خواستند زمینه‌های غیبت امام مهدی(عج) بعد از خودشان را فراهم کنند، ناچار بودند از علوم غیبی، بیشتر استفاده کنند.

آیت‌الله عباسی خراسانی به بیان توصیه‌های امام حسن عسکری(ع) به مومنان الهی پرداخت و افزود: در کلام نورانی آن حضرت، مومنان الهی به ذکر خدا، ذکر مرگ، تلاوت قرآن و صلوات فرستادن توصیه شدند.

۹۴/۱۰/۲۹

Share on print
Share on email
Share on odnoklassniki
موسسه باران حکمت

موسسه باران حکمت

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هادی عباسی خراسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.